fredag 31 maj 2013

På återbesök i skolans värld!

Att vara i ett lärarrum är speciellt på många sätt. För mig som nu har bett om papper för kunna säga upp mig nu i dagarna blir det lite extra speciellt. Nu ska jag alltså lämna skolans värld på riktigt -för ett tag?, för alltid?, vem vet? Nya spännande utmaningar väntar i höst och det kommer bli fullt upp, me like!

Igår besökte jag och mina tofflor ett lärarrum. Många av de underbara lärarna hade jag träffat i andra sammanhang (genom andra jobbet, grannar, kompisar) och det var många kära återseende och massa snick-snack. Ett välförtjänt sommarlov hägrar för lärarna och  medan tiden stod still på lärarrummet med träskosnack högt och lågt  fick eleverna lite extra lång rast ute i solen, win win helt enkelt. :)

Semester för mig då? Japp, det blir det fast inte lika länge som jag brukar, det braiga med att inte ha satt 500 betyg och slitit som ett djur ett läsår är att man kanske inte behöver lika länge semester heller för att bli rolig mamma och människa igen. :)

Men det är fler arbetsplatser som vill ha tofflor. Denna matchning har några läkare och syrror valt ut till sig själva, gissar att deras övriga kläder är ...lila. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar