söndag 23 juni 2013

Men jag har ju inga träskor....

Just så utbrast jag till min man här om dagen och både grannfrun, som stod i dörröppningen, och han bara tittade på mig för att sedan snegla ner på golvet där de snyggt stod uppradade. Min man är väldigt snäll och förstående men just det uttalandet förstod han inte riktigt och jag kan väl hålla med lite.....

Det jag menade var att jag inte har så många som jag kanske skulle kunna ha för att faktiskt vara toffelanna of Sweden i egen hög person. Lite samma kommer jag på mig själv att tänka vad gäller mitt andra jobb. Jag beställer kläder åt andra i massor medan jag glömmer bort både mig själv och mina barn. Nu vet jag att jag inte behöver gå naken för det och inte barnen heller men jag skulle kunna lockas att köpa liiiite mer än vad jag faktiskt gör. Är det för att man är mätt på det? Nej, det tror jag inte utan tror att jag blir så upprymd av att fylla andras hallar med träskor/tofflor och garderoberna med fina mjuka kläder att jag liksom nöjer mig lite med det.

Tills....... jag plötsligt kommer till insikt  när grannfrun hämtar sina ursnygga svarta Butterfly i hög klack och jag bara har INGA träskor. :)

Japp, nu har jag beställt ett par nya till mig själv. Vad det blev? Tänker jag inte säga förrän jag kan ge bildbevis på dem.  Tofflorna kommer lagom innan semestern sen får man vänta till augusti om man inte skyndar att beställa innan vecka 26 är slut. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar