onsdag 11 juli 2012

Made in Sweden! och massa träskolycka

Idag har jag haft riktig "träskolycka" (just upptäckt att det faktiskt finns sådan). Besökte min fina tillverkare A idag för första gången och jag blev så varm i hjärtat. Där står han lycklig som få och tillverkar alla fina fina träskor och tofflor som jag sedan kan leverera till glada och förväntansfulla kunder. Vi bor långt ifrån varandra och det var kul att kunna passa på att ses när jag nu befinner mig på roadtrip genom vackra Sverige. Jag vet nu precis hur tillverkningen går till och hur noggrann A är med passform, kvalitet och kundens önskemål. Made in Sweden är så rätt och det är ett riktigt hantverk som utförs i det söta lilla garaget på Skomakaregatan (jo, det är sant den lilla gatan heter just det). Ni som tycker att det varit många svåra val som man ska ta på vägen till en färdig beställning får ta ett nytt andetag för från och med nu kan man också välja hög eller låg vristrem, färg på kantband, färg på spänne......

Ny leverans betyder nya glada kunder. Leverans till grannes systerdotter, härlig fd granne, kollegor på bästa klädjobbet, fd kollegas systerdotter, underbara chefen, min fina syster, goa kusinfrun mfl. En riktigt rolig leverans att packa med silkespapper, klistermärken, söta påsar och choklad!

Precis som innan har jag fotat de kombinationer jag inte redan har bilder på, nu dock i lite annan miljö än vad ni är vana att se. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar